De Fuji berg - Reisverslag uit Fuji, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu De Fuji berg - Reisverslag uit Fuji, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

De Fuji berg

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

19 Mei 2015 | Japan, Fuji

Vanmorgen naar de Fuji berg geweest. Met de bus wel te verstaan. Ik dacht dat waar ik zat op de Fuji berg lag maar dat is niet zo. De stad kawaguchiko, ligt onder aan de berg en nog wat plaatsen rondom 5 meren. Met de bus is het nog een uur rijden naar het 5e station. De berg is in 10 ringen verdeeld en alleen in juli en augustus mag je hoger dan de 5e ring. Meestal ligt de berg in de mist, dus kun je hem dan niet of deels zien.het stormde ook erg vandaag ik denk windkracht 8 of 9.

Ik vind het een hele majestueuze berg, zo enorm groot. De andere bergen zijn miniS vergeleken bij de Fuji berg.

Ik voelde me op weg naar boven (2300 meter) erg bevoorrecht dat ik deze berg mag betreden.100 jaar geleden mocht er nog geen vrouw op de berg. Mijn intentie was om dit ook te doen voor mensen die wel zouden willen gaan maar niet kunnen.

Mijn missie was om de instemming vd spirits vd berg te hebben voor de waterceremonies. De relatie tussen de berg en de waterceremonies is dat op de berg door de eeuwige sneeuw de oorsprong van veel bronnen is gelegen.daarnaast is er met de Fuji berg nog wel iets bijzonders aan de hand en dat is de verbinding tussen water en vuur omdat het een vulkanische berg is. De bovenkant is ook een krater.

Boven aangekomen heb ik voor zover het ging met de vele toeristen een rustig plekje gezocht en ben daar zoN half uur blijven zitten. Dat viel niet mee in de storm op een stuk zwarte rots. Maar de meeste toeristen doken de souvenierswinkeltjes in dus dat scheelde. Later toen ik mijn intentie gezet had zag ik verscholen tussen de winkeltjes een pad liggen Nasr een boedistische tempel.daar heb ik een houten plankje gekocht waar ik iets op geschreven heb, wat mijn intentie weergaf.

Daarna weer met de bus terug naar kwawguciko en wat door de stad gelopen. In een mooie tuin wat gegeten en later in een kruidenwinkel rondgeneusd. De meeste kruiden hebben wij ook dus dat vond ik wel bijzonder om te merken.



  • 19 Mei 2015 - 17:14

    Marcel:

    ziet er indrukwekkend uit Cis ,jammer van de mist en zo te zien net iets te vroeg qwa natuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Fuji

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4456

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: