Door naar tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu Door naar tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

Door naar tokyo

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

20 Mei 2015 | Japan, Tokio

Vanmorgen afscheid genomen van Nagahama en de Fuji berg. Het deed me meer dan ik verwacht had. Op het station van Kawaguchiko wachtte een verrassing. De top van de Fuji berg was voor het eerst sinds ik daar was zichtbaar. Een mooi kado zo bij het afscheid nemen. Ik heb gelijk nog even een foto gemaakt.
Toen de snelbus in( soort interliner). Met vertraging na 3 uur in Tokyo aangekomen. Toen nog met de trein naar Asakusabashi. Daar ligt het hotel vlakbij. Ik heb een transformator kunnen lenen zodat ik de iPad en mijn mobiel op kan laden.

In het hotel stond een man bij de balie ook in te checken. Hij hoorde dat ik voor de Hadotraining kom en dat bleek hij ook te gaan volgen.Voor de derde keer. Matt is een piloot uit London die de training nu al voor de derde keer komt volgen. Hij kent de familie Emoto vrij goed en heeft zelfs op de begrafenis van D'r Emoto gesproken. Hij praat zelfs wat Nederlands want is jaren terug 3 jaar in Leeuwarden geweest voor zijn werk. Maat reisde met 4 andere vrouwen die allemaal voor het eerst komen.een uit Amerika, een uit Ierland, een uit Noord Engeland en een uit Schotland. Die zitten ook allemaal in dit hotel. Zij waren net aangekomen dus nog suf van de reis. Ik ben blij dat ik hier al een kleine week ben en al wat geacclimatiseerd ben.

Verder vanmiddag naar asakusa gereisd met de metro . naar de senso-ji tempel. Veelste druk, niet leuk meer. Ben ook moe.Ga maar uitrusten voor morgen, dat wordt een lange dag als de training begint en er om 19.30 uur ook nog een diner volgt.

Mijn missie om waterceremonies te leiden volgens Dr Emoto wordt nu echt voelbaar. Omdat ik al 2 jaar waterceremonies met Trees , Birgit en Frances heb gedaan ben ik benieuwd wat de methode van Dr Emoto verschilt en toe gaat voegen van wat ik al weet. Ik vind het wel heel erg spannend.

O ja, mijn koffer stond in het hotel al op me te wachten. Erg blij dat de verzending zo goed is verlopen en ik al mijn spullen weer heb.

Blij ook met al jullie reacties, ze doen me goed

  • 20 Mei 2015 - 13:33

    Marcel:

    ja Cis dat zal niet mee vallen na een lange dag ook nog een diner er achteraan maar het voor het goede doel moet je maar denken.en wat een leuke verassing toch nog even de top van de Fuij te zien gr marcel

  • 21 Mei 2015 - 19:54

    Wil:

    Hoi Cis,
    Fijn dat je nu wat mondeling kan communiceren met gelijk gestemde.
    Ik ben benieuwd wat je gaat ervaren in de training, best spannend allemaal.
    Ik hoop dat je als je terug komt nog tijd hebt om hier alles even te overdenken wat je hebt mee gemaakt.
    En niet dat je weer gelijk aan het werk moet.
    Liefs Wil

  • 21 Mei 2015 - 21:12

    Grada:

    Ha Cis,
    Je droom letterlijk waarmaken, dat is wat je doet. Reizen is vermoeiend, maar je krijgt er wel een hoop voor terug. Zeker wat betreft de contacten die je hopelijk overhoudt.
    Ik wens je een hele leerzame, maar ook leuke sessies toe.
    Groetjes Grada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4462

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: