Op de helft - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

Op de helft

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

22 Mei 2015 | Japan, Tokio

De 2e dag zit erop, we zijn nu op de helft. Het is hier nu zaterdagochtend 7.00 uur.

Omdat de dagen zo vol zijn en je de hele dag binnen zit ben ik voor de les gisteren een wandeling gaan maken. Ik kwam uit bij een brug en een ruim wandelpad langs het water, met bankjes , even lekker langs het water gezeten, dat was heerlijk. Toen terug want de klas zou om 9.30 uur beginnen.

Intussen werd in het hotel mijn was gedraaid en kreeg ik het tussen de middag weer schoon terug. Ja enige decadentie begin ik al bij mezelf te merken haha. tja, het gewone leven gaat ook door zogezegd.

Het is trouwens ook een wonder dat ik steeds op tijd voor de lessen ben want ik verdwaal elke dag weer terwijl het gebouw toch vlakbij het hotel ligt. Ik snap zelf niet hoe ik toch elke dag weer verkeerd kan lopen.

Nu heb ik tussen de middag een half uur lopen zoeken. Had vervolgens nog maar 25 min voor de lunch maar vond wel een leuk restaurantje. Ik dacht dat er 2 meisjes vd groep zaten, leuk mee gepraat maar bleken helemaal niet bij de training te horen, vroegen zich ook werkelijk af wat ik vanuit Nederland in Tokio over water kwam leren. Grappig.

Maar goed, We begonnen met de les van Dr yoshinouchi over de HADO apparatuur, hoe het begonnen is en hoe het nu is. Kijk ze werken er allemaal zelf mee, hebben de ontwikkelingen meegemaakt in de 20 jaar dat ze ermee werken dus zijn uitermate gepassioneerd in hun werk. Ik snap lang niet alles maar ook hij straalt zoveel liefde voor het werken hiermee uit, net als de anderen trouwens, dat vind ik heel bijzonder om te merken. Ook van hem heel veel info gehad.hij heeft ook allerlei ontdekkingen gedaan op het vlak van getallen ,symmetrie, resonantie en die deelt hij ook met ons.
Dr Oki ging verder over oosterse geneeswijzen en liet veel foto's van de Fujiberg zien. Ik vond het erg leuk dat ik daar dinsdag zelf op geweest ben!

Daarna kwam de zenpriester als voorbereiding op vandaag. We krijgen een I ching sessie dus kwam hij de ruimte zuiveren en ons lichaam en moesten we met door dobbelstenen gooien en die op een bepaalde manier op een I ching kaart zetten. Er kwam een getal uit wat correspondeert met de 2 hexagrammen en vandaag wordt aan de hand daarvan een soort toekomst voorspelling voor ieder apart gedaan. Is een kado voor ons van de familie Emoto.

Na de lunch ging Dr Yoshinouchi verder maar ging ver over de tijd heen want had enorm veel te vertellen, daarna Dr Oki weer die erg nerveus werd doordat dr yoshinouchinzo uitliep, maar het is toch nog goed gekomen. Vandaag veel info gehad over de HADO apparatuur en de achtergronden en de werking ervan.

Dat heeft erin geresulteerd dat ik besloten heb na gisteren dat ik graag HADO practitioner wil gaan worden, zodat ik met de apparatuur kan gaan werken. Alles kost erg veel geld maar wat ik al eerder zei, het is zo geavanceerd dat ik er heel veel mogelijkheden in zie. Je zouden het eens moeten zien. Het kan jaren vooruit ziekten opsporen zodat je de kern daarvan kunt transformeren zodat je bepaalde aandoeningen kunt voorkomen.

Na Dr Oki kwam Dr Nemoto weer voor les over de nieuwste technologische ontwikkelingen. Veel over de gevolgen van electro magnetische apparatuur en heel spectaculair dat je dementie met stemvorken die op een bepaalde frequentie worden afgestemd , zou kunnen voorkomen. Ook op dit vlak wordt er met wetenschappers samen gewerkt die al veel experimenten gedaan heeft. We hebben een video gezien met de resultaten.
Op elk vlak wordt al jaren onderzoek gedaan dus ze komen niet zomaar met deze gegevens.

Na nog een spreker was om 19.45 de les klaar en gingen we weer gezamenlijk eten. Om 23. Uur thuis.dus als antwoord op je vraag Wil of ik wel genoeg rust heb? Nee. Maar dat hoeft nu ook niet. Ik ben wel blij dat ik vooraf al een week gereisd heb en heerlijk heb kunnen relaxen, dus is het goed zo.

Dank je Trees, ik hoop jullie wat mee te laten proeven van de training en de sfeer die er hangt. Het is net of we een grote familie zijn. Elke leraar is de hele dag in de klas ook al geven ze dan geen les, ze zijn erg met het werk van Dr Emoto en dus ook met ons als toekomstig HADO instructeur verbonden.

Jullie weten hoe belangrijk het voor me is dat ik me geen nummer voel maar persoonlijk contact wil, nou dat is er hier volop. Tijdens het eten rouleert de staf tussen de tafels. Ze praten met je en willen weten hoe je het vind. Gisteravond kwam Hiro Emoto naast me zitten. Hij zit alles voor en heeft het werk van zijn vader overgenomen. Hij vroeg naar mijn ervaringen en we hebben over van alles zitten praten. Zijn zus heeft in Enschede gewoond , dus werd ik ook aan haar voorgesteld.

Dat vind ik ook zo bijzonder, dat Dr Emoto zijn hele familie betrokken heeft in zijn onderzoek en werken met water, ze doen daar allemaal in mee.

Nou, ik ga stoppen, kan nog veel meer vertellen maar ik moet gaan douchen en ontbijten want vandaag beginnen we om 9.00 uur.
Ook moet ik nog oefeningen doen die Dr Oki ons gisteren geleerd heeft.

Groetjes voor nu.
Cisca




  • 23 Mei 2015 - 00:48

    Marcel:

    het gaat alweer weer opschieten je reis , voor jou de de perfecte dagen over stof die mij pet te boven gaat HIHI cis Nog veel plezier en een goede terug reis alvast toegewenst

  • 23 Mei 2015 - 08:58

    Wil:

    Hoi Cis,
    Wat fascinerend allemaal en wat maak je veel mee.
    Fijn dat het heel persoonlijk allemaal is, die mensen werken vanuit hun hart.
    Daar kunnen we hier in de medische wetenschap nog heel veel van leren.
    Cis, geniet van alles wat je ervaart en neem heel veel kennis mee naar huis.
    Ik geniet van je verslagen en leef met je mee, liefs Wil

  • 23 Mei 2015 - 10:07

    Trees:

    Lieve Cis, wat mooi dat het je zo aanspreekt en blij maakt. Je bent op de juiste tijd op de goeie plaats.
    Het geeft ook nieuwe inspiratie op een super hoog nivo . Nu nog 2 intensieve lesdagen, dan kun je op je lange reis naar huis misschien lekker bijslapen. Succes. Trees.

  • 23 Mei 2015 - 11:06

    Herma:

    Wat knap dat je je belevenissen zo uitgebreid beschrijft. Het is een goede manier om eenzaamheid tegen te gaan (Ik zou me nml. eenzaam voelen, dat is de reden dat ik zo'n reis niet zou kunnen maken.)
    Nog veel plezier in Japan.

  • 23 Mei 2015 - 14:58

    Els:

    Jeetje Cis,

    Wat bijzonder wat jij meemaakt. Het is heerlijk om te lezen over je reis en dat wat het meebrengt aan nieuwe uitdagingen en inzichten. Dank je voor het delen van je ervaringen. Geniet van de Tweede helft en ik hoop dat ik veel te horen krijg in de derde helft: als je weer thuis bent.
    lieve groetjes els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4465

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: