We zijn er bijna - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Tokio, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

24 Mei 2015 | Japan, Tokio

Het zit er bijna op. Vandaag de laatste dag, gelukkig moeten we weer vroeger beginnen want er is nog een les in te halen dus starten we om 9.00 uur. Maar eerst terug naar gisteren.

We begonnen met les van de zenpriester, met de meditatie les. Dus op de matjes en uitleg gehad over de juiste houding, Lotus of halflotus, rechtop, etc. Hij kwam bij iedereen controleren met een stok achter je rug werd je goed gezet. Tijdens de les zou hij rondlopen en met je toestemming kon hij met die stok op je rug slaan om je aandacht terug te brengen. Gemoedelijke klapjes hoor, maar hij is bij mij niet geweest.
Toen kregen we kalligrafeer les om de Japanse symbolen liefde en dankbaarheid, die erg belangrijk zijn in het werk van Dr Emoto, op onze persoonlijk I ching kaart te leren zetten. Moeilijk, zie op de foto het resultaat, het zijn de 3 symbolen links naast de boom, die heb ik niet getekend maar de zenpriester. Ook staat rechts de uitkomst vd toekomstvoorspelling, alleen is die redelijk geheim.
Daarna kregen we les in Jin en Yang. Essentiële basisbegrippen weet ik nu.

Na zijn les kregen we les van een man uit IJsland, de kracht van het bidden, niet religie gebonden hoor, het is anders dan je denkt. We deden een aantal oefeningen met elkaar.

Na de lunch was de waterceremonie bij de brug waar ik al eerder had gezeten. Wat moet ik ervan zeggen, het was heel erg mooi.
Hier draaide het natuurlijk allemaal om. Je voelde de verbondenheid met elkaar.
Er was een danseres en een vrouw met klankschalen en later gingen we allemaal meedansen.

Op de terugweg liep ik met Carol een Engelse vrouw. Tea and cake riep ze alsmaar, iTS time for tea and cake, oké, oké. . Dus zijn we de bakker in gedoken om iets lekkers te kopen. Moet ook kunnen , de dagen zijn lang en soms word je erg hongerig van het alsmaar binnenzitten en de grootte hoeveelheden informatie.

Toen we weer terug waren kregen we uitleg over het vredesproject vanDr Emoto en dat is dat hij 650.000 gratis boeken over de waterkristallen aan kinderen van over de hele wereld uit wilt delen. Zijn assistente gaat hierin zijn werk voortzetten, dat heeft hij op zijn sterfbed aan haar gevraagd,

En ton, omdat vandaag niet iedereen er mer is, hebben we ons certificaat gekregen. Jeeeeee.en onze HADO speld.

Vandaag ga ik naar het lab om waterkristallen door de microscoop te zien en volgt er nog een doormeting met de apparatuur als het lukt binnen de tijd. Ook is er om 9.00 uur nog een inhaal les.

En dan, dan zit dit deel van mijn missie erop.

De tijd gaat nu wel erg snel, maar ik krijg er wel heel veel energie voor terug.

Bedankt voor jullie fijne reacties.

Groetjes cisca

  • 24 Mei 2015 - 09:34

    Wil:

    Hoi Cis,
    Je bent nu ook op de hoogte van de Zen methode, best streng zijn ze de Zen priesters.
    Nou nog even de lessen afronden en dan de terug reis beginnen.
    Geniet nog van de laatste contacten en een goede terugreis gewenst. Liefs Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4460

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: