Alles is hier anders - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu Alles is hier anders - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

Alles is hier anders

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

17 Mei 2015 | Japan, Hokkaido

Als je uit je culturele waarden en normenpatroon wilt stappen, is Japan een heel geschikt land. Alles is hier nl anders. Zo komen de meeste gasten s' ochtends in kimono naar het ontbijt. Op elke kamer ligt een kimono klaar en in de gang een stapeltje met andere maten. Voor de mannen blauw en de vrouwen een roze. Daar overheen gaat een groen jasje, ook de slippers ontbreken niet. Het is apart om te zien. Ook in de avond lopen behoorlijk wat gasten zo rond. In je kamer mag je alleen in het halletje je schoenen aan, in de kamer zelf loop je op je slippers of je sokken.

Ga je naar het toilet dan doe je je slippers voor de deur uit, want er staan binnen toiletslippers klaar. Die mag je ook niet in de kamer aan, dat is vies. Oh ja en de toiletbril is verwarmd. Mocht je windjes laten op ' t toilet ook geen probleem dan kun je geluidjes aanzetten zodat anderen je niet horen. Best handig.

Er was in het hotel een mevrouw die Arische hellingen gaf. Je kon van alles laten masseren, tot je decolleté aan toe. Mooi een land te treffen waar dit heel gewoon is en er gewoon bij hoort.

Bij alles wordt een buiging gemaakt dus er wordt heel wat afgebogen op een dag.

En dan het feit dat als je de taal niet spreekt je niets begrijpt, je bent net een kind wat alles nog moet leren.

Ook het eten met stokjes is een hele ervaring en best een hele klus. Wel een mooie manier om langzaam te eten, want snel gaat in dit geval niet. Je doet al gauw 3 kwartier over je ontbijt.

De regels in een boek gaan van boven naar beneden en je leest het boek van rechts naar links. In de bus betaal je als je uitstapt.

Mijnkoffer heb ik hier niet bij. In Japan is er een service om je koffer door een bezorgdiensten te laten bezorgen.het kost bijna niks en voorkomt een hoop gezeul dus heb ik hem maar alvast naar Tokio op laten sturen. Voor nu heb ik mijn spullen in een tasje bij.

Morgen reis ik door naar mount fuji, de heilige berg van Japan. Daar ga ik 2 nachten logeren in een ryokan, dat is bij mensen thuis.soort B en B. Wel de hele dag reizen, eerst met het vliegtuig terug naar het vasteland dan met de trein en een paar bussen naar Nagaham, dat ligt bij Kawaguchiko-cho. Op de 5e ring op de berg. Hoger mag je alleen in juli en augustus. Lijkt me ook hoog genoeg. Woensdag reis ik dan naar Tokyo door, waar donderdag de training over de waterceremonies begint.

  • 17 Mei 2015 - 12:07

    Marcel:

    wat een heerlijk ,land met z'n eigen gewoonte in je kimono aan het onbijt helaas wel rolbepalende kleuren rose blauw hihi.Zo te lezen heb je het naar je zin Cis ,veel plezier op Mount Fuji marcel

  • 17 Mei 2015 - 13:14

    Els:

    Zo te horen is het erg interessant en heb je het goed naar je zin. Geniet er van, Cis! lieve groetjes!

  • 17 Mei 2015 - 16:32

    Wil:

    Hoi Cis,
    Geweldig om te lezen wat je meemaakt.
    Van die toiletten heb ik gelezen, je kan ze in Europa nu ook kopen want Japan komt er mee op de markt.
    Wat een belevenissen, je zal niet moe worden van het praten lekker rustig.
    En zo langzaam eten is natuurlijk heen Zen en gezond.
    Heb je ook tijd on Wordfeud met mij te spelen, wat relax allemaal
    Liefs Wil

  • 17 Mei 2015 - 21:01

    TREES:

    Hallo Cisca lief,
    Na veel gehannes en heisa heb ik eindelijk gevonden hoe deze digibeet iets heeft kunnen lezen over jou avontuur in dat verre land.Het is mooi om te zien hoe of jij moedige vrouw je beweegt in vreemde
    culturen en andere gewoonten . Ik heb geprobeerd om je iets toe te sturen over waterfoto's naar je gewone mailadres omdat ik het toepasselijk vond t.a.v. je watertraining. ik hoop dat je ze gevonden hebt.
    Sorry lief voor mijn onhandigheid! roepy roepy










  • 18 Mei 2015 - 22:14

    Grada:

    Ha Cis,
    Inmiddels een wereldburger aan het worden. Heel leuk om te lezen dat er zoveel verschillende gewoontes zijn. Ik vind de gewoonte om hygiene te verbeteren wel wat voor Nederland ;-).
    Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
    Spiroflor bij je voor alle buigingen?
    Groetjes van Grada (uit Karpathos)

  • 19 Mei 2015 - 12:15

    Joke:

    Ha eindelijk gevonden waar ik iets over je kan lezen. Hoe ingewikkeld kan iets zijn!! Mooi dat je het goed naar je zin hebt, grappig hoe verschillend culturen zijn. groetjes Joke

  • 19 Mei 2015 - 12:25

    Cisca:

    Ja, ik snap niet waarom die foto's er op zijn kop inkomen. Marcel zei al zal komen omdat het aan de andere kant vd aardbol ligt, ik denk het ook.ik probeer het nog wel een keer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hokkaido

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4475

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: