Door naar kushiro - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu Door naar kushiro - Reisverslag uit Hokkaido, Japan van cisca Koning - WaarBenJij.nu

Door naar kushiro

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg cisca

17 Mei 2015 | Japan, Hokkaido

Het eerste deel van de reis zit erop. Had al 2 verslagen gemaakt maar die zijn blijkbaar niet opgeslagen. De internet verbinding was ook slecht.

Dag1
Donderdag laat in de middag aangekomen in Akanko Kohan. Ik wilde naar het Japan waar de oorspronkelijke bewoners, de Ainu' s. Dat heb ik ook gekregen. Op een enkeling na sprak iemand 1 woord Engels dus het was een hele klus om maar iemand ook iets duidelijk te maken. Was moe na 22 uur reizen en had honger. Ik vroeg of ik in het hotel kon dineren, nee dat kon niet dat moest een dag van tevoren worden gereserveerd. Doorverwezen naar een ander restaurant. Dat was de lokale eetkroeg. Wel heerlijk gegeten. Nadat ze mij niet konden verstaan werd het internet scherm geopend met de plaatjes van de 4 beschikbare menu's. Ik wees iets aan en dat werd ter plekke klaargemaakt, smaakte heerlijk en koste bijna niks.
Daarna mijn bed ingedoken, nou ja duiken , het was een laag bed dus ik kon er zo instappen en heerlijk geslapen.

Dag 2
Het ontbijt. Je kunt kiezen hoe laat je wilt ontbijten tussen 6.00 uur en 8.30 uur. Dat zijn nog eens mijn tijden.
Inwerk naar mijn tafel gebracht. Daar stond een zwart kistje klaar en stokjes en een zwart iets in een papieren zakje.en men bracht een kom rijst, een kom soep en een kom thee. De stokjes lagen klaar. Gelukkig kwam er nog een stel dus keek ik af wat ze deden. Het deksel van de kist ging open en er waren 2 lagen met hapjes, bekend en onbekend. Je eet alles door elkaar, tenminste als het lukt met de hashi(eetstokjes) te eten. Ik ben nog lerende maar met wat geklungel heb ik alles geproefd. Groente, vruchtjes, rauwe vis en de misosoep.

Daarna een boottocht gemaakt naar de Marino bollen. Dit zijn algebollen die in het meer groeien. Bijzonder.

In de middag ben ik naar Ainu kohan gelopen.dat is de plek waar de oorspronkelijke bewoners hun winkeltjes hebben en waar ze hun optredens doen. Wat wel apart is, is dat ze totempalen hebben. Hun totem is de uil, die is dan ook uitgesneden uit hout en zie je in alle winkels terug.
De dans en zang voorstelling was mooi. Met nog een Japanse vrouw waren we de enige bezoekers dus mochten we met 2 dansen meedoen. Ook wel apart.

Later een wandeling gemaakt door het bos achter het hotel, daar bubbelt op diverse plekken hete modder uit de grond. Heel gek om te zien, vooral omdat er op zo' n honderd meter afstand nog sneeuw ligt wat nog niet ontdooid is van de winter. Ook mag je het water daar niet in want het is heel heet. Er zijn dan ook hot springs in de buurt waar je in het hete water kunt baden.
Ik ben hier natuurlijk voor de training om waterceremonies te kunnen leiden, er is op de plek waar ik was lake Akan toevallig wel wat bijzonders met het water. Morgen de spirits van het water toestemming vragen om de ceremonies naar Nederland te brengen. Ik denk dat ik de plek wel gevonden heb waar ik dat kan doen, dicht bij de hete modder plaatsen.

  • 17 Mei 2015 - 22:06

    Trees:

    Hallo Lieve Cisca, Hier nog een reaktie poging tot, Wat mooi dat je hier al een goed gevoel krijgt voor de waterceremonie, terwijl je bij een modderpoel staat blijf jij je bewust waarvoor jij in Japan bent bijzonder om deel uit te maken van dat grote ongrijpbare doel dat water in zich draagt, nat hoor. Mooi zoals je beschrijft wat je ervaart en beleeft. Geniet ervan, dag lief ik denk aan je. roepie roepie!!!!

  • 18 Mei 2015 - 15:34

    Wil:

    Cis, het is toch een hele belevenis, je zit totaal in een andere wereld.
    Leuk zoals je alles beschrijft, hoe is het met eten valt het allemaal goed en heb je er geen problemen mee?
    Zoeken de mensen ook zelf contact met je of zijn ze afstandelijk?

    Hier is het takkeweer regen wind en koud voor de tijd van het jaar.
    Cis maak maar veel foto,s kunnen we mee genieten.
    Hou je goed, een diepe buiging voor jou.
    Liefs Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hokkaido

wat ga ik in het land van de Rijzende Zon doen?

OP 13 mei ga ik op reis naar Japan. Ik ga in eerste instantie om getraind te worden als Hado instructeur om waterceremonies te kunnen geven volgens Dr Emoto. Dr Emoto was een japanse wetenschapper die waterkristallen zichtbaar heeft gemaakt onder de microscoop. Hij heeft water bevroren en op een bepaald punt is er dan zichtbaar of water in essentie vuil of schoon is. Als het water schoon is dan wordt er een prachtige kristal zichtbaar.
Ook ontdekte hij dat water een geheugen heeft en dat te beinvloeden is door bv positieve woorden en door muziek en gebeden. Omdat wij voor meer dan 70% uit water bestaan geldt dit ook voor ons, maar Dr Emoto heeft het groter aangepakt en er een vredesproject van gemaakt. Met grotere groepen mensen samen positieve woorden en dankzeggingen bij vuil water is het mogelijk om het water schoon te krijgen.
De manier om dat te doen ga ik leren in Tokyo.

Vooraf aan de training ga ik eerst naar Hokkaido, een eiland boven Japan. Hier leven de oorspronkelijke bewoners van Japan, de Ainu´s.
Ik ga naar het gebied Akan National park voor 4 dagen.

Hierna ga ik naar Mount Fuji de heilige berg van Japan voor 3 dagen.

Na die drie dagen ga ik naar [Tokyo voor de training.

Deze blog is bedoeld om mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte te houden van mijn reis, de voorbereidingen en ik zal waar mogelijk is reisverslagen maken.

groetjes Cisca

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2015

Weer in Delft

24 Mei 2015

De laatste dag

24 Mei 2015

We zijn er bijna

22 Mei 2015

Op de helft

21 Mei 2015

De school is begonnen
cisca

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4461

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: